Story Marketing Stories 4: Distributie van content en de verhaallijn

The Robins

Story Marketing Stories 4: Distributie van content en de verhaallijn

Story Marketing Stories 4: Distributie van content en de verhaallijn

In de vierde aflevering van de serie Story Marketing Stories legt Willemijn meer uit over hoe je de distributie van content aanpakt volgens de verhaallijn. Wat zijn de verschillende manieren om je content te kunnen distribueren? En hoe zet je de verschillende kanalen in waarop je je doelgroep kan bereiken? Want dat is weer afhankelijk van de momenten in de verhaallijn.  

Om onderscheid te maken in de verschillende kanalen gebruiken we de begrippenownedpaid en earned media. Onder owned media vallen de platformen welke je in eigen beheer hebt. Dit kan je website of nieuwsbrief zijn, maar ook alle sociale media accounts die je gebruikt. Bij paid media spreek je van alle kanalen waarvoor betaald wordt. Denk hierbij aan advertorialsGoogle ads of influencersIn tegenstelling tot paid media, is earned media de aandacht op kanalen die je verdiend hebt. Denk aan free publicitymond-tot-mond reclamecontent berichten die op social media flink gedeeld worden of een hoge ranking in GoogleOwnedpaid en earned media hebben effect op elkaar. Maak tijdens het publiceren van content dan ook gebruik van verschillende mediakanalen om de grootste impact te creëren.  

Denk bij het opstellen van een distributiestrategie na over het doel. Wat wil je dat de lezer/kijker doet na het zien van deze content? Welke actie wil je teweeg brengen? Zo zorg je ervoor dat de content die je publiceert ook daadwerkelijk aanslaat bij de doelgroep.  

Stay tuned. Aflevering 5 van de videoserie gaat in op optimalisatie! 

135 Reactie's