Story Marketing Stories 3: Content creatie volgens de verhaallijn

The Robins

Story Marketing Stories 3: Content creatie volgens de verhaallijn

Na het uitwerken van het merkverhaal is het nu tijd om te shinen, maar hoe breng je het verhaal helder over naar de klant? Het vertellen van het verhaal naar de klant is niet iets dat je in een keer doet. Het is als een huis dat met meerdere stukken content gevuld moet worden tot een logisch geheel.

Content creëren kan op een hoop verschillende manieren waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen offline- en online contentberichten. Denk bijvoorbeeld aan het schrijven van een linkedin post, blog of whitepapers, het maken van foto’s, video’s of podcasts. Door gebruik te maken van de verhaallijn, kun je de inhoud van de content bepalen en weten hoe het op elkaar afgestemd wordt. Met andere woorden; waar bevindt de persoon zich in zijn heldenreis en welke content hoort hierbij?

In de awareness fase trigger je de potentiële klant met content uit het begin van het verhaal, je focust op de status quo en/of het probleem. In de content zorg je voor een link naar de volgende stap in het verhaal. Dit volgende stuk content past bij het volgende deel van het verhaal en sluit aan bij de informatiebehoefte in de consideration fase. En zo verder.

Als de content reeks of trein gemaakt is, kan deze gedistribueerd worden. Daarover meer in de volgende video. Stay Tuned!

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.